Uw droomwoning gevonden

De woningen in De Nieuwe Sint Jacob worden volledig online verhuurd. Dat betekent dat alle stappen in het verhuurproces, van de inschrijving tot aan het ondertekenen van het contract, digitaal plaatsvinden. Zo kunt u vanuit uw luie stoel, wanneer het u uitkomt, uw gegevens en documenten uploaden en uw contract ondertekenen. Natuurlijk zijn er ook momenten zoals een bezichtiging en de sleuteloverdracht, die niet digitaal kunnen plaatsvinden.

Wat kunt u verwachten tijdens het inschrijfproces? Hieronder leest u de stappen die nodig zijn van inschrijving tot sleuteloverdracht.

Online inschrijven
Digitaal dossier
Matchen & toewijzen

Stappenplan online verhuur

1. Start inschrijving

U vindt op de website bovenaan de pagina de inschrijfbutton. Via deze button kunt u starten met het aanmaken van uw persoonlijke dossier. Hiervoor wordt u naar een beveiligde omgeving geleid waarin u een persoonlijke login aanmaakt. Hier kunt u vervolgens uw gegevens en woningvoorkeur invullen, en de gevraagde documenten uploaden.

2. Documenten uploaden in het dossier

Tijdens de inschrijfprocedure, wordt er gevraagd om persoonlijke documenten te uploaden in de veilige omgeving van uw klantdossier. Welke documenten we van u vragen, is afhankelijk van uw persoonlijke situatie.

      1. 3. Match = voorlopige toewijzing

Indien u in aanmerking komt ontvangt u per mail bericht dat u een voorlopige toewijzing hebt ontvangen. U kunt de voorlopige toewijzing accepteren in uw dossier. De woning is dan niet meer beschikbaar voor andere kandidaten. U gaat dan verder in het verhuurproces voor die woning. Meer informatie hierover ontvangt u in een van de e-mails die volgt na inschrijving.

4. Documenten akkoord

De documenten worden inhoudelijk beoordeeld door de vastgoedmanager. Indien alle documenten akkoord zijn, wordt de woning definitief aan u toegewezen en ontvangt u de huurovereenkomst. Nadat u de huurovereenkomst digitaal hebt ondertekend, kan de vastgoedmanager deze ook digitaal ondertekenen. Dan is het officieel: u bent de huurder van uw droomwoning! Gefeliciteerd!

5. Sleuteloverdracht en ID controle

Met de vastgoedmanager maakt u een afspraak voor de sleuteloverdracht. Tijdens de sleuteloverdracht wordt uw identiteitsbewijs gecontroleerd met speciale software. Zorg er dus voor dat u een geldig identiteitskaart of paspoort meeneemt, een rijbewijs wordt niet gezien als een geldig legitimatiemiddel.